6. Jak na přidanou hodnotu a marketing

Již jsme si uvedli celou řadu informací o tom, jak dropshipping funguje. Abychom se v tom neztráceli, tak si zde uvedeme nejdůležitější a klíčové faktory úspěchu. Pokud se jich budete držet a budete se neustále snažit o jejich vylepšování, tak máte velice dobrou pravděpodobnost, že dosáhnete úspěchu.


Přidaná hodnota

Poskytovat přidanou hodnotu je důležité v jakékoli oblasti podnikání. Ale v dropshippingu je tato důležitost ještě větší. Je to z toho důvodu, že se bude setkávat s konkurencí, která může mít podobné produkty, jako máte vy. Proto musíte návštěvníkovi poskytnout něco navíc. Něco, co konkurence nemá.

Jednou z možností odlišení jsou informace. Zamyslete se, jaké informace by chtěl návštěvník vašeho eshopu o produktech potřebovat - návody, manuály, jak pečovat o produkt atd. To vám pomůže se odlišit od konkurence, která něco takového návštěvníkům neposkytuje.

Například systém Dropareal.cz má k dispozici u každého eshopu vlastí blog. Je zdarma a jedná se o profesionální řešení blogu. Není tedy žádný problém začít tvořit zajímavý obsah, který vás odliší od konkurence.

Nezapomeňte také na kvalitní a unikátní popisky produktů. I to je další možnost odlišení se. Unikátní popisky jsou důležité kvůli vyhledávačům, které nemají rádi duplicitní obsah, ale kvalitní popisky mohu přesvědčit návštěvníka ke koupi a poskytnout mu důležité informace.

Další oblast pro přidanou hodnotu je marketing. Marketing je téměř nekonečná studnice možností. Je zapotřebí se zamyslet, jaké komunikační kanály jsou pro vaše zákazníky nejdůležitější a využívat je. Také si můžete zhodnotit konkurenci, jaké komunikační kanály využívá a podle toho přizpůsobit ty své (např. využitím kanálu, který konkurence ještě nemá). Ať se už se jedná o sociální sítě, newslettery, blog, porovnávače zboží atd. Možností je opravdu hodně.


Marketing

Může se vám stát, že budete tvořit unikátní přidanou hodnotu pro své návštěvníky, ale nebudete mít na svém eshopu žádnou návštěvnost. Může to být frustrující, že máte kvalitní eshop s unikátními popisky produktů, s unikátními texty, s kvalitním obsahem na blogu a další věci, ale nikdo o vás stále neví.

Pro úspěch je nezbytné, abyste měli návštěvnost na svém eshopu. Bez ní to opravdu nejde. Může se vám zdát, že je zvýšení návštěvnosti těžko dosažitelné, když nemáte veliký rozpočet na marketing. Ale placená reklama formou zbožových porovnávačů (jako je heureka.cz, zbozi.cz, heureka.sk, tovar.sk a další), placené reklamy ve vyhledávačích (Google AdWords nebo v ČR ještě Sklik.cz) nebo placené reklamy na facebooku, je jen jednou z možných cest. Další cestou je kvalitní optimalizace pro vyhledávače - tzv. SEO. SEO se stará o to, aby k vám chodilo co možná nejvíce návštěv z přirozených výsledků vyhledávání. Je to ale běh na dlouhou trať. Pokud budete na SEO pracovat, tak se první výsledky se mohou dostavit přibližně za 4 až 6 měsíců. Zní to jako hodně práce a to skutečně je, ale výsledek stojí za to. Mít zdroj návštěv, za který nemusíte platit je opravdu k nezaplacení.


E-shop kurz

Určitě vám na tomto místě přijde vhod náš kurz pro naše e-shopaře, kteří sice provozují své vlastní nedropshippingové e-shopy, ale marketing se zde nijak významně neliší.

Zde naleznete kompletní 27 dílný marketingový kurz pro e-shopaře: Eshop kurz