5. Měření poptávky - Google Plánovač klíčových slov

Pokud nikdo nebude poptávat vaše produkty, tak bude velice složité vydělat nějaké peníze. Je dobré si zjistit, jestli poptávka po produktech v dané oblasti existuje. Je daleko snazší uspokojit již existující poptávku než poptávku vytvářet.

Existuje veliké množství nástrojů, které vám umožní zjistit, zda poptávka po produktech existuje. Jeden z nejvíce používaných je nástroj od Google pro Klíčová slova.

Stačí jít na adresu: Google AdWords

Zde se přihlásíme svým Google účtem, který má zpravidla tvar neco@gmail.com (pokud Google účet nemáte, tak si ho můžete snadno založit zde: Gmail

Následně v administraci AdWords klikneme nahoře na záložce na Nástroje a z roletky vybereme Plánovač klíčových slov.

V dalším kroku zvolíme první možnost Hledání nových klíčových slov pomocí sousloví, webu nebo kategorie.

Nyní do prvního políčka zadáme název produktu, které chceme na dropshippingovém e-shopu prodávat. Pokud si z naší nabídky vyberete např. prodej powerbank, tak napíšeme slovo powerbanky. Ale můžeme napsat i nějaké konkrétnější slovo resp. slova. Například konkrétní značku powerbanky atd. Nesmíme zapomenout si nastavit zemi a jazyk. Poté už stačí kliknout na Získat návrhy.

Zobrazí se nám vyhledávací dotazy, které lidi zadávají při vyhledávání na Google. Je dobré kliknout na sloupeček Prům. měsíční vyhledávání a tím se sloupeček seřadí od nejvíce hledaných slov, až po ty méně hledaná. Co tedy lidé skutečně hledají? Hledají slova jako powerbanka, power bank, power banka, power bank gogen atd. Musíme slova projít a zjistit, která jsou pro nás relevantní. Např. power bank gogen pro nás bude relevantní pouze tehdy, pokud powerbanku této značky budeme skutečně prodávat. Proto je dobré se nejdříve seznámit s produkty od dropshippingového eshopu (u nás si můžete založit eshop s dropshippingem na 15 dnů zdarma, takže seznámení s produkty není problém). V druhém sloupečku máme průměrnou měsíční vyhledávanost.

Zobrazných slov zde je přes 140, takže ty bychom mohli všechny projít, ale už na první pohled vidíme, že produkt powerbanka je skutečně vyhledávaný, takže poptávka určitě existuje.


Měření poptávky - Google Trendy

Google Trendy jsou nástroj, který umožňuje zjistit trendy ohledně určitého slova. Podívejme se opět na prodej powerbank. Nejdříve půjdeme na tuto adresu: Google Trends

Do políčka nahoře zadáme slovo označující náš produkt. V našem případě zadáme powerbanka.

Zobrazí se nám trend. Vidíme, že zájem o powerbanky začal být výraznější od roku 2015 a zájem neustále roste. Nenechme se zmást, že se nejedná o počet vyhledávání, ale o zájem. To znamená, že nejvyšší bod v grafu má zájem 100 a všechny ostatní se podle toho přepočítávají. Pokud byl někdy jen poloviční zájem, tak hodnota zájmu bude 50 atd.

Nenechte se zmást dvěma kopci v grafu. Zde se jedná o vánoční období. Když si tyto výkyvy odmyslíme, tak vidíme, že zájem je stále větší a větší. Na druhou stranu je i toto dobrá zpráva, že powerbanky se vyhledávají i v období Vánoc.

Takto si můžeme zhodnotit všechna slova, která označují naše prodávané produkty.