1. O čem je dropshipping

Dropshipping je metoda obchodu, kdy vlastník eshopu nedrží produkty na svém vlastním skladě. Místo toho, když přes jeho eshop někdo objedná, tak objednávku řeší třetí strana - velkoobchod neboli dropshippingový eshop, který zasílá produkty rovnou zákazníkovi, který si je objednal. To znamená, že majitel eshopu nepřichází do kontaktu s produkty a nemusí řešit problémy s nimi spojené.

Pokud si zvolíte jeden z našich 33 velkoobchodů a jejich sortiment, tak se vám eshop sám naplní. Pokud někdo produkty objedná přes váš eshop, tak objednávka je automaticky zaslána velkoobchodu a ten už se o vyřízení objednávky postará.

Základním rozdílem oproti běžnému provozu eshopu je to, že majitel eshopu nemusí zajišťovat skladovací prostory pro produkty a řešit problémy, které s produkty souvisí. O vše se stará velkoobchod.

Dropshipping má své výhody i nevýhody.


Výhody dropshippingu

Není zapotřebí velký kapitál

Pokud si zakládáte běžný eshop, kde budete držet produkty na skladě, tak budete potřebovat investovat do produktů značnou sumu peněz. U dropshippingu tomu tak není, protože produkty na skladě držet nemusíte.

Úspěšný dropshippingový eshop je možné založit s minimálním počátečním kapitálem.

Jednoduché začít

Pokud se váš nový eshop nemusí potýkat s produkty, tak zahájení podnikání není nic složitého. Odpadne vám celá řada problémů, se kterými se majitelé běžných e-shopů musí potýkat. Nemusíte se starat především:

  • řešení plateb velkoodběratelům
  • balení odesílaných produktů
  • dopravu objednaných produktů
  • vedení stavu skladu produktů z účetních důvodů
  • nakládání s vrácenými výrobky
  • dohled nad dostupností produktů (řešeno přes automatickou aktualizaci)

Nízké náklady na provoz

Pokud nemusíte řešit otázku skladování produktů, řešení reklamací, balení, dopravu a dohled nad produkty, tak vaše náklady na provoz budou minimální. Dropshippingový eshop můžete řídit z pohodlí svého domova jen pomocí notebooku nebo počítače. I pokud bude váš dropshippingový eshop úspěšný, tak tyto náklady na provoz budou stále velice nízké.

Plná flexibilita

Dropshippingový eshop můžete řídit odkudkoli, kde máte internetové připojení. Potřebnou komunikaci zajistíte velice rychle a efektivně. Díky tomu máte dostatek času na věnování se marketingu eshopu.

Široká nabídka produktů

Běžné eshopy jsou často limitovány v šíři produktů. Může to být způsobené například nedostatečnými skladovacími prostory nebo nutností nakupovat produkty na sklad a s tím spojený nedostatek peněz na nákup širšího sortimentu. U dropshippingu tato nevýhoda neexistuje. Natáhnete si do eshopu celý sortiment velkoobchodu. Vše rychle a pohodlně pomocí pár kliknutí. Máte tak na svém eshopu k dispozici širokou nabídku produktů, kterou nabídnete zákazníkům.

Lehké zvládání práce

U běžného eshopu, pokud se vám začne dařit, tak to zpravidla znamená větší nárůst práce. U dropshippingu tomu tak ale není. Stále vše ohledně produktů a vyřizování objednávek pro vás dělá velkoobchod. Můžete tedy lehce a snadno expandovat a růst a nemusíte se bát další rostoucí zátěže pro vás.

Všechny tyto výhody dělají dropshipping velice atraktivní. Může se mu věnovat jak začátečník, tak i prodejce s pokročilými znalostmi. Jinak řečeno, dropshipping je skutečně pro každého.

Ale abychom se nemýlili, tak dropshipping nejsou jen samé výhody. Jsou i stránky dropshippingu, o kterých je potřeba vědět.


Nevýhody dropshippingu

Nevýhody v dropshippingu určitě existují. I když je není možné zcela odstranit, tak se je pro vás alespoň snažíme minimalizovat.

Nízké marže

Uvádí se, že nízké marže jsou jednou z největších nevýhod dopshippingu. Právě proto, že je snadné začít a náklady jsou minimální, tak velké množství velkoobchodů poskytuje jen malé marže na produktech. Je zde pochopitelně otázkou, co jsou to malé marže. Například u jednoho z našich napojených partnerů jsou průměrné marže 14,8 %.

Stav produktů

Pokud máte vlastní sklad produktů, jako u běžného eshopu, tak je jednoduché si hlídat, které produkty jsou na skladě a které ne. Co potřebujete dokoupit a co ne. U dropshippingu je to složitější, protože produkty pod dohledem nemáte. Některé produkty se na straně velkoobchodu vyprodají a někdy zase přibudou nové. V našem systému Dropareal.cz se toto snažíme vyřešit aktualizací dat, kdy se produkty sami aktualizují na vašem eshopu podle stavu u velkoobchodu.

Problémy s dopravou

Toto je problém, který se vztahuje k případům, kdy máte na svém eshopu výrobky od více velkoobchodů. Pokud by zákazník objednal výrobky od více velkoobchodů najednou, tak každý velkoobchod používá svůj vlastní způsob dopravy a to je komplikace.

Na našem systému si proto můžete založit eshop jen s produkty od jednoho velkoobchodu. Tím problém s dopravou odpadá. Možná si říkáte, že to je nevýhoda, že produkty pochází jen od jednoho velkoobchodu, ale vybíráme pro vás naše dodavatele a partnery podle toho, aby vždy v dané oblasti produktů měli rozsáhlé portfólio a velké množství různorodých produktů z jedné konkrétní oblasti. Umožní vám to vytvořit specializovaný eshop s dostatečně širokou nabídkou.

Chyby na straně dodavatele

Může se určitě stát, že velkoobchod nebude moci z nějakých důvodů vykrýt objednávku a odeslat ji zákazníkovi v čas. Zákazník si bude stěžovat u vás, protože neví, že za vašimi produkty stojí dodavatelský velkoobchod. Není určitě nic příjemného, když se musíte zodpovídat z něčeho, co jste nezpůsobili. Naši dodavatelé se snaží o maximální pečlivost, ale přeci jen, všichni jsme lidi, a takové chyby se mohou občas stát.

Stojí dropshipping za to?

Jak můžeme vidět, tak dropshipping nejsou jen samé výhody. To si musíme přiznat. Na druhou stranu výhod je také značné množství a dá se jistě vybudovat úspěšný dropshippingový eshop. Náš systém tvorby a správy dropshippingových e-shopů je dělaný tak, aby se snažil minimalizovat nevýhody dropshippingu a dokázal posílit a využít všechny dostupné výhody.