7. Specializace a dlouhodobá perspektiva

Specializace je velice důležitá věc, bez které se u provozování eshopu neobejdete. Platí zde základní pravidlo

“Pokud jsou vaši zákazníci všichni, tak nemáte žádné zákazníky.”

Je důležité se specializovat na konkrétní segment zákazníků. To vám pomůže k jedné důležité věci - řešit skutečné problémy potenciálních zákazníků. Problémy zákazníků se lépe identifikují, pokud víte přesně, na koho cílíte. Můžete tak této skupině přizpůsobit texty i další informace na eshopu.

Texty se poté dají napsat poutavěji a zajímavěji. Pokud bychom z dropshippingového sortimentu na Dropareal.cz vybrali např. powerbanky, tak bez poznání problémů našich návštěvníků, bychom mohli napsat text ve smyslu:

“Prodáváme kvalitní powerbanky”.

Pokud ale známe problémy našich návštěvníků, tak text můžeme přeměnit na:

“Odstraňte nepříjemný pocit z vybitého mobilního telefonu. Pořiďte si powerbanku a buďte již navždy v klidu.”

A mohli bychom klidně texty cílit ještě více na konkrétní skupiny - např. speciální texty pro podnikatele a běžné uživatel atd.

Specializace vám pomůže odlišit se a dosáhnout většího úspěchu.


Perspektiva

Úsilí je vždy základem všeho. Je zapotřebí se dívat do budoucna a pořádně naplánovat, jak budeme postupovat, aby nás co možná nejméně věcí dokázalo překvapit.

Hodně lidí má představu, že za několik měsíců z nich budou díky dropshippingu milionáři a to bez nějakého většího úsilí. Už dopředu je důležité porozumět tomu, že takto to opravdu nechodí. Nikdy to tak nechodilo, nikdy to tak chodit nebude a nikde to tak nechodí.

Pokud budeme realisté, tak vybudovat úspěšný eshop může trvat i rok, aby eshop dokázal člověka uživit. První co si musíme ujasnit je to, že úspěch chce svůj čas.

Součástí rozumné perspektivy je také to, že se musíme připravit, že první měsíce jsou ty nejtěžší. Člověk na sobě musí neustále pracovat a vzdělávat se, aby posouvat eshop neustále kupředu. Určitě se dostanete do situací, kdy budete mít pochyby, zda jste si zvolili správný obor podnikání. Právě zde se rozhoduje o úspěšných a neúspěšných e-shopech. Kdo vytrvá, tak ten má největší šanci zvítězit. První měsíce možná nebudete generovat žádné objednávky, ale to je naprosto normální a nic neobvyklého. Důležité je vytrvat a posouvat eshop neustále kupředu.